Obchodné podmienky
- Základné (úvodné) ustanovenia
- Tieto Všeobecné obchodné podmienky (ďalej aj ako „VOP") platia pre nákup v internetovom obchode zdravpom.sk (ďalej aj ako „E-shop“ alebo „internetový obchod“). Podmienky bližšie vymedzujú základné obchodné podmienky, práva a povinnosti a vzťahy medzi obchodnou spoločnosťou ANMED PLUS, s.r.o., so sídlom Nádražná 329, 015 01 Rajec,
IČO: 44 741 448, zapísanou v Obchodnom registri Okresného súdu Žilina, oddiel Sro, vložka č. 51167/L ako obchodníkom (ďalej aj ako „ANMED PLUS“ a/lebo „obchodník“), a jej zákazníkmi ako kupujúcimi (ďalej aj ako „zákazník“ a/alebo „kupujúci“), a to v oblasti predaja tovaru v internetovom obchode www.zdravpom.sk. - Všetky zmluvné vzťahy sú uzavreté v súlade s právnym poriadkom Slovenskej republiky.
V prípade uzatvorenia spotrebiteľskej zmluvy v zmysle ustanovenia § 52 a nasl. zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v platnom znení (ďalej aj ako „Občiansky zákonník“) uzavretej pri použití komunikačných prostriedkov na diaľku, sa zmluvný vzťah medzi kupujúcim a obchodníkom riadi predovšetkým v zmysle zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej aj ako „zákon o ochrane spotrebiteľa“) a Občianskeho zákonníka v platnom znení. Zmluvné vzťahy medzi obchodníkom a kupujúcim – podnikateľom sa riadia zákonom č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov (ďalej aj ako „Obchodný zákonník“). - Kontaktné údaje obchodníka:
Poštová adresa: ANMED PLUS, s.r.o., so sídlom Nádražná 329, 015 01 Rajec
Telefón: +421 914 173 399
E-mail: zdravpom@zdravpom.sk
IBAN: SK03 7500 0000 0040 0766 5281
- Vymedzenie pojmov
- Obchodníkom sa rozumie obchodná spoločnosť ANMED PLUS, s.r.o., so sídlom Nádražná 329, 015 01 Rajec, IČO: 44 741 448, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Žilina, oddiel Sro, vložka č. 51167/L (ďalej aj ako „obchodník“).
- Tovar znamená každú hmotnú hnuteľnú vec umiestnenú na E-shope, ktorú obchodník ponúka na predaj prostredníctvom E-shopu, pričom môže ísť o zdravotnícke pomôcky alebo doplnkový sortiment (ďalej aj „tovar“).
- Kupujúci znamená každú fyzickú osobu plne spôsobilú na právne úkony, fyzickú osobu – podnikateľa alebo právnickú osobu, od ktorej obchodník obdrží riadne vyplnenú objednávku v súlade s týmito VOP na tovar (ďalej len ako „kupujúci“ alebo „zákazník“).
- Spotrebiteľom sa rozumie kupujúci, fyzická osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania.
- Kúpnou zmluvou sa rozumie kúpna zmluva uzavretá medzi obchodníkom a kupujúcim, na základe ktorej sa obchodník zaväzuje dodať kupujúcemu objednaný tovar do miesta určenia a kupujúci sa zaväzuje prevziať tovar a zaplatiť obchodníkovi za objednaný tovar kúpnu cenu a cenu za prepravu. Neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy sú tieto VOP (ďalej aj ako „kúpna zmluva“).
- Objednávka znamená kupujúcim vyplnený a odoslaný objednávkový formulár obchodníkovi spôsobom uvedeným v týchto VOP. Objednávka obsahuje informácie o objednávanom tovare a o kupujúcom. Objednávka sa pre účely uzavretia kúpnej zmluvy považuje za návrh na uzavretie kúpnej zmluvy a tam, kde sa v týchto VOP hovorí o objednávke, hovorí sa o návrhu na uzavretie kúpnej zmluvy (ďalej aj ako „objednávka“).
- Webovým sídlom sa chápe internetová stránka obchodníka www.zdravpom.sk.
- Vyhláškou o internetovom výdaji liekov alebo zdravotníckych podmienok sa rozumie vyhláška Ministerstva zdravotníctva SR č. 21/2012 Z. z., ktorou sa ustanovujú podrobnosti o internetovom výdaji liekov alebo zdravotníckych pomôcok, o spôsobe zverejnenia informácie o internetovom výdaji, o spôsobe balenia zásielky a jej prepravy a o spôsobe reklamácie v znení neskorších predpisov.
- Zmluvným jazykom je slovenský jazyk.
- Zákaznícky účet
- Kupujúci si na základe registrácie v internetovom obchode môže vytvoriť zákaznícky účet. Registrácia je dobrovoľná a kupujúci môže vytvárať objednávky tovaru aj bez registrácie. Kupujúci je povinný pri registrácii uvádzať správne a pravdivé údaje a pri akejkoľvek zmene je povinný vykonať ich aktualizáciu.
- Prístup k zákazníckemu účtu je zabezpečený užívateľským menom a heslom. Kupujúci je povinný zachovávať mlčanlivosť o informáciách potrebných na prístup do jeho zákazníckeho účtu a nie je oprávnený umožniť využívanie zákazníckeho účtu tretím osobám. Obchodník nie je zodpovedný za prípadné zneužitie zákazníckeho účtu tretími osobami.
- Obchodník je oprávnený zrušiť zákaznícky účet kupujúceho najmä v prípade, ak kupujúci svoj zákaznícky účet dlhodobo nevyužíva alebo ak poruší svoje povinnosti vyplývajúce z kúpnej zmluvy a z týchto VOP.
- Objednávka a uzatvorenie kúpnej zmluvy
- Kúpna zmluva vzniká na základe objednávky kupujúceho, ktorú môže kupujúci realizovať prostredníctvom elektronického objednávkového formulára v e-shope obchodníka.
- V rámci vypĺňania objednávkového formulára si kupujúci vyberie tovar, počet kusov tovaru, spôsob platby a doručenia, doplní svoje osobné a kontaktné údaje; tieto údaje kupujúci môže kontrolovať a meniť pred odoslaním objednávky. V prípade poskytnutia nesprávnych, neúplných alebo neaktuálnych údajov obchodník nezaručuje dodanie tovaru. Obchodník nezodpovedá za škody spôsobené uvedením nesprávnych údajov.
- Objednávku odošle kupujúci obchodníkovi kliknutím na tlačidlo odoslať objednávku s povinnosťou platby. Podmienkou úspešného odoslania objednávky je vyplnenie všetkých povinných údajov v objednávkovom formulári a potvrdenie kupujúceho o tom, že sa oboznámil s týmito VOP a s podmienkami ochrany osobných údajov. Objednávka je návrhom na uzavretie kúpnej zmluvy.
- Po odoslaní objednávky obchodník odošle na e-mailovú adresu kupujúceho potvrdenie o prijatí objednávky. Kúpna zmluva je uzavretá okamihom prijatia tohto potvrdzujúceho e-mailu kupujúcim. Prílohou e-mailu obchodníka potvrdzujúceho prijatie objednávky sú aktuálne VOP a formulár pre odstúpenie od kúpnej zmluvy zo strany kupujúceho.
- V prípade, že niektorú z požiadaviek uvedených v objednávke nemôže obchodník splniť, zašle kupujúcemu na jeho emailovú adresu pozmenenú ponuku. Pozmenená ponuka sa považuje za nový návrh kúpnej zmluvy a kúpna zmluva je v takom prípade uzatvorená potvrdením kupujúceho o prijatí tejto ponuky obchodníkovi na jeho emailovú adresu.
- Pokiaľ došlo k zjavnej technickej chybe na strane obchodníka pri uvedení ceny tovaru v internetovom obchode alebo v priebehu objednávania, nie je obchodník povinný dodať kupujúcemu tovar za túto zjavne chybnú cenu ani v prípade, že kupujúcemu bol doručený e-mail obchodníka potvrdzujúci prijatie objednávky. Obchodník informuje kupujúceho o chybe bez zbytočného odkladu a zašle kupujúcemu na jeho emailovú adresu zmenenú ponuku. Pozmenená ponuka sa považuje za nový návrh kúpnej zmluvy a kúpna zmluva je v takom prípade uzavretá potvrdením o prijatí kupujúcim na emailovú adresu obchodníka.
- Všetky objednávky prijaté obchodníkom sú záväzné. Kupujúci môže zrušiť objednávku, pokiaľ nie je kupujúcemu na jeho e-mailovú adresu doručené potvrdenie o prijatí objednávky obchodníkom. Kupujúci môže zrušiť objednávku telefonicky na telefónne číslo alebo na e-mail obchodníka uvedený v týchto VOP. Obchodník si vyhradzuje právo stornovať objednávku najmä ak: - tovar nie je skladom, - tovar sa prestal vyrábať, - nastala iná skutočnosť brániaca dodaniu požadovaného tovaru.
- Uskutočnením objednávky kupujúci súhlasí s tým, že faktúra za objednaný a zakúpený tovar, t. j. daňový doklad o nákupe mu bude zo strany obchodníka poskytnutá výhradne v elektronickej podobe (elektronická faktúra).
- Kupujúci sa zaväzuje prevziať si objednaný tovar a zaplatiť zaň dojednanú cenu, s čím je výslovne oboznámený pred odoslaním objednávky. Spolu s tovarom je klientovi doručený aj dodací list a iné potrebné dokumenty. Ak sa v dodávke nenachádzajú potrebné dokumenty, zákazník je povinný bezodkladne kontaktovať obchodníka. Obchodník je povinný v čo najkratšom čase zákazníkovi požadované dokumenty dodať.
- Informácie o tovare a cenách
- Informácie o tovare, jeho hlavných vlastnostiach sú verejne dostupné v internetovom obchode. Všetky prezentácie tovaru umiestnené v katalógu internetového obchodu sú informatívneho charakteru.
- V internetovom obchode sú zverejnené ceny za jednotlivé tovary. Všetky ceny tovarov sú uvádzané s DPH a zostávajú v platnosti po dobu, po ktorú sú zobrazované v internetovom obchode.
- K cene tovaru budú pripočítané náklady spojené s balným a s dodaním tovaru v závislosti od spôsobu dodania tovaru zvoleného kupujúcim. O výške týchto nákladov bude kupujúci informovaný v procese objednávania tovaru. Informácie o výške nákladov spojených s balným a dodaním tovaru sú pre obchodníka a kupujúceho záväzné iba v prípade, ak je tovar doručovaný v rámci územia Slovenskej republiky. V prípade dodania tovaru mimo územia Slovenskej republiky, bude výška nákladov spojených s balným a s dodaním tovaru určená individuálne v závislosti od podmienok prepravcu. Pokiaľ je spôsob dopravy dohodnutý na základe osobitnej požiadavky kupujúceho, nesie kupujúci riziko za riadne dodanie tovaru ako aj prípadné dodatočné náklady spojené s týmto spôsobom dopravy.
- Obchodník je povinný v každom oznámení o znížení ceny tovaru uviesť predchádzajúcu cenu tovaru. Predchádzajúca cena tovaru je najnižšia cena, za ktorú obchodník predával alebo poskytoval tovar
a) v období 30 dní pred znížením ceny tovaru, alebo
b) od začiatku predaja alebo poskytovania tovaru, ak obchodník predával alebo poskytoval tovar v období kratšom ako 30 dní pred znížením ceny.
Obchodník môže pri postupnom znižovaní ceny tovaru uviesť ako predchádzajúcu cenu tovaru pôvodnú cenu tovaru pred prvým znížením ceny tovaru bez ohľadu na čas predaja alebo poskytovania tovaru.
5. Prípadné zľavy z predajnej ceny tovaru nie je možné navzájom kombinovať, pokiaľ sa obchodník s kupujúcim nedohodnú inak.
- Platobné podmienky, dodacie podmienky a možnosti dopravy
- Platba kúpnej ceny a nákladov spojených s balným a s dodaním tovaru sa uskutočňuje v mene EUR. Tovar ostáva vlastníctvom obchodníka do úplnej úhrady jeho kúpnej ceny.
- Kupujúci môže uhradiť kúpnu cenu tovaru jedným z nasledujúcich spôsobov: - na dobierku pri prevzatí tovaru v mieste určenom kupujúcim v objednávke, - bezhotovostne prostredníctvom platobnej brány (pri tejto možnosti platby je tovar zasielaný obchodníkom kupujúcemu až po prijatí úhrady).
- Obchodník nepožaduje od kupujúceho žiadnu zálohu či obdobnú platbu. Prípadnú úhradu kúpnej ceny vopred nemožno považovať za zálohu.
- Tovar je kupujúcemu doručený spôsobom, ktorý si kupujúci zvolil počas objednávania tovaru, a to: - zmluvným kuriérom obchodníka na adresu kupujúceho určenú v objednávke, - na výdajné miesto Packeta určené kupujúcim v objednávke.
- Dodanie tovaru je realizované v čo najkratšom čase podľa dostupnosti tovaru a prevádzkových možností obchodníka. Každý tovar má uvedenú dostupnosť tovaru, avšak obchodník si vyhradzuje zmenu dostupnosti tovaru. Ak nebude pri tovare uvedené inak alebo ak sa zmluvné strany nedohodnú inak, tovar bude kupujúcemu doručený najneskôr do 30 dní od uzatvorenia kúpnej zmluvy.
- Pri prevzatí tovaru od prepravcu je kupujúci povinný ihneď skontrolovať tovar, predovšetkým neporušenosť obalov tovaru. V prípade zistenia porušenia obalu svedčiaceho o neoprávnenom vniknutí do zásielky nemusí kupujúci zásielku od prepravcu prevziať. Pri zistení vady je potrebné bezodkladne kontaktovať obchodníka. Obchodník nenesie žiadnu zodpovednosť za poškodenie alebo oneskorenie dodávky zavinené doručovateľom. Ak je zásielka kupujúcim prebraná s tým, že je v poriadku, čo kupujúci potvrdí svojím podpisom v dokladoch príslušného doručovateľa, nie je možné prihliadať na dodatočné reklamácie súvisiace s poškodením tovaru pri preprave.
- V prípade, že je z dôvodov na strane kupujúceho nutné tovar doručovať opakovane alebo iným spôsobom, než bolo uvedené v objednávke, je kupujúci povinný uhradiť náklady spojené s opakovaným doručovaním tovaru, resp. náklady spojené s iným spôsobom doručenia.
- Kupujúci nadobudne vlastnícke právo k tovaru zaplatením celej kúpnej ceny k tovaru vrátane nákladov spojených s balným a s dodaním tovaru, najskôr však okamihom prevzatia tovaru. Nebezpečenstvo škody prechádza na kupujúceho okamihom prevzatia tovaru alebo okamihom, kedy mal kupujúci povinnosť prevziať tovar, ale v rozpore s touto kúpnou zmluvou a VOP tak neurobil.
- Ak zákazník neprevezme tovar a nezaplatí zaň dojednanú cenu, je povinný zaplatiť všetky výdavky spojené s poštovným a balným. V prípade nezaplatenia objednávky či nákladov vzniknutých obchodníkovi v termíne stanovenom obchodníkom, bude obchodník pohľadávku voči kupujúcemu vymáhať. Proces je ústretovo nastavený tak, že zákazník má možnosť vždy uhradiť iba zavinenú škodu či náklady. Pokiaľ však nekomunikuje, nehodlá škodu či vzniknuté náklady uhradiť, nie je schopný sa s obchodníkom zmierlivo dohodnúť a pristúpiť ku kompromisu, obchodník má možnosť pohľadávku eventuálne postúpiť k právnemu vymáhaniu. Za takúto situáciu nesie zodpovednosť kupujúci, ktorý zároveň hradí zvýšené náklady z dôvodu svojho konania, ktoré takýmito prieťahmi vo vymáhaní vznikajú.
- Ochrana osobných údajov
- Obchodník zhromažďuje a spracúva osobné údaje kupujúcich - fyzických osôb v súlade s platnou a účinnou legislatívou Slovenskej republiky, najmä v súlade so zákonom č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov ako aj v súlade s právnymi aktmi Európskej únie, predovšetkým Nariadením Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane údajov) (ďalej aj ako „nariadenie GDPR“).
- Viac o zásadách ochrany osobných údajov, spôsobe ich spracúvania, právach dotknutých osôb a ďalšie informácie týkajúce sa ochrany osobných údajov nájdete na webovej stránke internetového obchodu obchodníka www.zdravpom.sk v sekcii „Podmienky ochrany osobných údajov“.
- Odstúpenie od kúpnej zmluvy
- Obchodník je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy z dôvodu vypredania zásob, nedostupnosti tovaru alebo keď výrobca, dovozca a dodávateľ prerušil výrobu či dovoz tovaru ako aj v prípade zjavnej chyby v kúpnej cene uvedenej pre tovar v internetovom obchode (t. j. kúpna cena zjavne iná ako obvyklá cena obdobného tovaru). V prípade ak si kupujúci zvolil spôsob platby kúpnej ceny za objednaný tovar na dobierku, je obchodník oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy, ak si kupujúci neprevezme objednaný tovar riadne a včas alebo ak sa objednaný tovar vráti späť obchodníkovi po neúspešnom pokuse o jeho dodanie kupujúcemu. O odstúpení od kúpnej zmluvy obchodník bezodkladne informuje kupujúceho na e-mailovú adresu kupujúceho uvedenú v objednávke a vráti kupujúcemu všetky peňažné prostriedky, ktoré kupujúci uhradil v súvislosti s plnením kúpnej zmluvy, najmä kúpnu cenu vrátane nákladov na doručenie tovaru kupujúcemu.
- V súlade s ustanoveniami zákona o ochrane spotrebiteľa je spotrebiteľ, t. j. kupujúci, fyzická osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania, oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy bez uvedenia dôvodu v zákonnej lehote 14 dní. Lehota na odstúpenie od zmluvy uplynie po 14 dňoch odo dňa, keď spotrebiteľ alebo spotrebiteľom poverená osoba, prevezme tovar.
- Spotrebiteľ je oprávnený odstúpiť od uzavretej kúpnej zmluvy, predmetom ktorej je dodanie tovaru, aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.
- Právo na odstúpenie od zmluvy je možné uplatniť akýmkoľvek jednoznačným vyhlásením vyjadrujúcim vôľu spotrebiteľa odstúpiť od kúpnej zmluvy, najmä 2 spôsobmi:
- emailom – na emailovú adresu: zdravpom@zdravpom.sk alebo
- listom – list je potrebné zaslať na adresu: ANMED PLUS, s.r.o., so sídlom Nádražná 329, 015 01 Rajec.
- Pre urýchlenie odstúpenia od zmluvy sa odporúča spotrebiteľom, aby vyplnili formulár poskytovaný obchodníkom, ktorý obchodník zasiela kupujúcemu v e-maili o potvrdení prijatia objednávky a je zároveň zverejnený aj na e-shope obchodníka. Použitie vzorového formuláru na odstúpenie od zmluvy však nie je povinné.
- Obchodník ihneď po prijatí odstúpenia od kúpnej zmluvy poskytne spotrebiteľovi potvrdenie v textovej podobe zaslaním na e-mailovú adresu uvedenú v odstúpení od kúpnej zmluvy alebo na e-mailovú adresu uvedenú spotrebiteľom pri objednávke tovaru.
- Po odstúpení od zmluvy budú spotrebiteľovi vrátené všetky úhrady, ktoré uhradil v súvislosti s uzavretím a plnením kúpnej zmluvy, najmä kúpna cena vrátane nákladov na doručenie tovaru spotrebiteľovi. Toto sa nevzťahuje na dodatočné náklady, ak spotrebiteľ zvolil iný druh doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia, ktorý je v ponuke. V takomto prípade vráti obchodník spotrebiteľovi náklady na dodanie tovaru vo výške zodpovedajúcej najlacnejšiemu ponúkanému spôsobu dodania tovaru.
- Platba je spotrebiteľovi vrátená bez zbytočného odkladu, najneskôr však do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia spotrebiteľa o odstúpení od zmluvy obchodníkovi. Úhrada bude zrealizovaná rovnakým spôsobom, aký bol použitý pri platbe, ak nebolo dohodnuté inak. Platba bude vrátená až po doručení vráteného tovaru späť na požadovanú adresu alebo po predložení dokladu preukazujúceho zaslanie tovaru späť podľa toho, čo nastane skôr.
- Úhrada platby za tovar pri odstúpení od zmluvy platená v hotovosti sa zaokrúhľuje na 5 eurocentov; celkový zvyšok nezaokrúhlenej úhrady, ktorý je nižší ako polovica hodnoty 5 eurocentov, sa zaokrúhľuje nadol a celkový zvyšok nezaokrúhlenej úhrady, ktorý je rovný alebo vyšší ako polovica hodnoty 5 eurocentov, sa zaokrúhľuje nahor. Ak je úhrada podľa prvej vety súčtom cien za viac produktov, zaokrúhľuje sa až výsledná úhrada. Úhrada vo výške 1 eurocent alebo 2 eurocenty sa zaokrúhľuje na 5 eurocentov.
- Spotrebiteľ je povinný tovar zaslať alebo priniesť obchodníkovi najneskôr do 14 dní odo dňa uplatnenia práva na odstúpenie od zmluvy. Lehota podľa prvej vety sa považuje za zachovanú, ak spotrebiteľ najneskôr v posledný deň lehoty odošle tovar obchodníkovi. Obchodník zásielky na dobierku nepreberá. Náklady na vrátenie tovaru znáša spotrebiteľ. Pokiaľ dôjde k uplatneniu práva na odstúpenie od kúpnej zmluvy spotrebiteľom, spotrebiteľ je povinný dodržať nasledovné podmienky k vrátenému tovaru: vrátený tovar by nemal javiť známky používania, vrátený tovar by mal byť nepoškodený, vrátený tovar musí byť kompletný (vrátane príbalového letáku, návodu na použitie a podobne, pokiaľ boli súčasťou balenia výrobku).
- Ak spotrebiteľ odstúpi od zmluvy a doručí obchodníkovi tovar, ktorý je použitý a je poškodený alebo neúplný, alebo hodnota predmetného tovaru je znížená v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru, má obchodník voči spotrebiteľovi nárok na náhradu škody vo výške hodnoty opravy tovaru a uvedenia tovaru do pôvodného stavu.
- Spotrebiteľ nemôže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je:
- poskytnutie služby, ak došlo k úplnému poskytnutiu služby aposkytovanie služby začalo pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, ak je podľa zmluvy spotrebiteľ povinný zaplatiť kúpnu cenu,
- dodanie alebo poskytnutie produktu, ktorého cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktorý obchodník nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy,
- dodanie tovaru vyrobeného podľa špecifikácií spotrebiteľa alebo tovaru vyrobeného na mieru,
- dodanie tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu kvality alebo skaze,
- dodanie tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov, ak ochranný obal bol po dodaní porušený,
- dodanie tovaru, ktorý vzhľadom na svoju povahu môže byť po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom,
- vykonanie naliehavých opráv alebo údržby počas návštevy u spotrebiteľa, o ktorú spotrebiteľ výslovne požiadal obchodníka; to neplatí pre zmluvu, ktorej predmetom je poskytnutie inej služby ako oprava alebo údržba, a pre zmluvu, ktorej predmetom je dodanie iného tovaru ako náhradného dielu potrebného na vykonanie opravy alebo údržby, ak boli zmluvy uzavreté počas návštevy obchodníka u spotrebiteľa a spotrebiteľ si tieto tovary alebo služby vopred neobjednal,
- poskytnutie ubytovacích služieb na iný účel ako na účel bývania, preprava tovaru, nájom automobilov, poskytnutie stravovacích služieb alebo poskytnutie služieb súvisiacich s činnosťami v rámci voľného času, ak podľa zmluvy má obchodník poskytnúť tieto služby v presne dohodnutom čase alebo v presne dohodnutej lehote.
- Osobitné podmienky pre vrátenie zdravotníckej pomôcky
- Kupujúci môže v zmysle § 6 ods. 2 vyhlášky o internetovom výdaji liekov alebo zdravotníckych podmienok vrátiť ZDRAVOTNÍCKU POMÔCKU, ak zásielka obsahuje : a) poškodenú zdravotnícku pomôcku, b) iný počet balení zdravotníckej pomôcky, ako bol objednaný, c) zdravotnícku pomôcku po dátume exspirácie, d) zdravotnícku pomôcku, ktorá nespĺňa technické požiadavky uvedené vo vyhlásení o zhode, e) zdravotnícku pomôcku bez návodu na použitie alebo ak návod na použitie nie je v štátnom jazyku.
- Zdravotnícku pomôcku je možné vrátiť z dôvodov uvedených v bode 1. tohto článku VOP do siedmich (7) dní od prevzatia zásielky kupujúcim, a to odoslaním alebo prinesením zásielky na adresu sídla obchodníka: ANMED PLUS, s.r.o., Nádražná 329, 015 01 Rajec. Zásielka musí obsahovať vrátenú zdravotnícku pomôcku a krátky list (písomnú informáciu), v ktorom kupujúci uvedie, že vracia zdravotnícku pomôcku spolu s dôvodom takéhoto vrátenia. Náklady na vrátenie zdravotníckej pomôcky znáša spotrebiteľ.
- Vrátené zdravotnícke pomôcky musia byť s kompletným príslušenstvom, návodom, resp. písomnou informáciou, záručným listom a kópiou dokladu o kúpe.
- Ak ide o zdravotnícku pomôcku vrátenú kupujúcim z dôvodov podľa bodov 1. tohto článku VOP, obchodník je povinný prevziať vrátenú zdravotnícku pomôcku a vrátiť kupujúcemu najneskôr v lehote štrnástich (14) dní odo dňa vrátenia zdravotníckej pomôcky kúpnu cenu, ktorú kupujúci uhradil za tovar vrátane nákladov na doručenie zásielky.
- Ak nejde o vrátenie zdravotníckej pomôcky kupujúcim z dôvodov uvedených v bode1. tohto článku, je obchodník povinný o tom informovať kupujúceho a vrátiť mu jeho tovar. Ak bolo vrátenie zdravotníckej pomôcky uskutočnené z dôvodov uvedených v bodoch 1. tohto článku, vrátenie zdravotníckej pomôcky sa považuje za odstúpenie od zmluvy vo vzťahu k vrátenej zdravotníckej pomôcke.
- Záručné podmienky a reklamácie
- Zodpovednosť obchodníka za vady, spôsob uplatnenia práv zo zodpovednosti za vady ako aj spôsoby vybavenia reklamácie tovaru sú upravené v Reklamačnom poriadku obchodníka, ktorý je zverejnený na webovej stránke internetového obchodu obchodníka www.zdravpom.sk v sekcii „Reklamačný poriadok“.
- Alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov
- Prípadné spory medzi obchodníkom a kupujúcim - spotrebiteľom je možné riešiť formou alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov v zmysle zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej aj ako „zákon o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov“). V takomto prípade kupujúci - spotrebiteľ môže kontaktovať subjekt alternatívneho riešenia sporov, ktorým je napríklad Slovenská obchodná inšpekcia alebo iná oprávnená právnická osoba. Kompletný zoznam subjektov alternatívneho riešenia sporov vedie Ministerstvo hospodárstva Slovenskej republiky (https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1).
- Kupujúcim – spotrebiteľom sa odporúča na riešenie vzniknutej situácie v prvom rade kontaktovať priamo obchodníka.
- Kupujúci – spotrebiteľ má právo obrátiť sa na obchodníka so žiadosťou o nápravu (prostredníctvom e-mailu), ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým obchodník vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že obchodník porušil jeho práva. Ak obchodník odpovie na túto žiadosť zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní od jej odoslania, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov.
- Alternatívne riešenie sporov môže využiť len spotrebiteľ – fyzická osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania. Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi spotrebiteľom a obchodníkom vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiaceho so spotrebiteľskou zmluvou. Alternatívne riešenie sporov sa týka len zmlúv uzatvorených na diaľku. Alternatívne riešenie sporov sa netýka sporov, kde hodnota sporu neprevyšuje sumu 20 EUR alebo sa spotrebiteľ pred podaním návrhu preukázateľne nepokúsil vyriešiť spor komunikáciou s obchodníkom. Subjekt ARS môže od spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za začatie alternatívneho riešenia sporu maximálne do výšky 5 EUR s DPH. Výška prípadného poplatku je uvedená v zozname subjektov ARS. Náklady spojené s alternatívnym riešením sporu, ktorými môžu byť napríklad poplatky za doručenie písomnosti poštovou zásielkou, znáša každá zo strán sporu samostatne.
- Podrobnejšie informácie o celej problematike je možné nájsť v zákone o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov, v nariadení Európskeho parlamentu a rady EÚ č. 524/2013 o riešení spotrebiteľských sporov online, ktorým sa mení nariadenie (ES) č. 2006/2004 a smernica 2009/22/ES (nariadenie o riešení spotrebiteľských sporov online) a v zákone o ochrane spotrebiteľa.
- Recenzie tovaru
- Všetky recenzie tovarov zverejnené na www.zdravpom.sk pochádzajú výlučne od zákazníkov, ktorí si hodnotený tovar skutočne zakúpili. Po dokončení objednávky je každému zákazníkovi zaslaný na e-mailovú adresu, uvedenú v objednávke, jedinečný odkaz na vyplnenie recenzie ku konkrétnemu zakúpenému tovaru. Na jeden zakúpený tovar je možné zadať len jednu recenziu.
- Obchodník si vyhradzuje právo nezverejniť pri tovaroch recenzie, ktoré obsahujú nevhodné výrazy, sú nepravdivé, nesúvisia s daným produktom, odkazujú na externé stránky alebo akýmkoľvek iným spôsobom poškodzujú meno obchodníka.
- Pri produkte je k dispozícii hviezdičkové hodnotenie, pričom výpočet tohto hodnotenia prebieha tak, že z počtu hviezdičiek udelených v rámci všetkých zverejnených recenzií pre daný produkt sa vypočíta priemer.
- Záverečné ustanovenia
- Právne vzťahy medzi obchodníkom a kupujúcim sa riadi právnym poriadkom Slovenskej republiky. Ak vzťah založený kúpnou zmluvou obsahuje medzinárodný prvok, platí, že takýto vzťah sa riadi právom Slovenskej republiky. Týmto nie sú dotknuté práva spotrebiteľa vyplývajúce zo všeobecne záväzných právnych predpisov.
- Tieto VOP sú súčasťou zmluvy uzatvorenej medzi obchodníkom a kupujúcim, a to v aktuálnom znení, v ktorom sú ku dňu uzavretia zmluvy uvedené na webovom sídle obchodníka. Prílohou týchto VOP je vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy kupujúcim – spotrebiteľom.
- Obsah webovej stránky obchodníka vrátane fotografií, videí a textov je chránený autorským zákonom a inými právami. Používanie obrázkov, filmov a textov je povolené len pre súkromné použitie a akékoľvek ďalšie použitie bez výslovného písomného súhlasu obchodníka nie je povolené.
- Obchodník si vyhradzuje právo tieto VOP meniť v prípade potreby a podľa legislatívnych zmien, najmä ak je to potrebné na zosúladenie so zmenami legislatívy alebo z dôvodu technických zmien. Pre účely kúpnej zmluvy sa použije znenie tých VOP, ktoré bolo účinné v čase uskutočnenia objednávky, ak nie je dohodnuté inak.
- Orgánom štátnej kontroly vnútorného trhu vo veciach ochrany spotrebiteľa je:
Slovenská obchodná inšpekcia (SOI), Inšpektorát SOI pre Žilinský kraj, Predmestská 71, P. O. BOX B-89, 011 79 Žilina 1, Odbor výkonu dozoru, tel. č. 041/763 21 30, 041/724 58 68.
Orgánom dohľadu nad trhom so zdravotníckymi pomôckami je:
Štátny ústav pre kontrolu liečiv, Kvetná 1024/11, 821 08 Bratislava.
Kupujúci – spotrebiteľ má právo podať podnet vyššie uvedeným orgánom dohľadu, ak sa domnieva, že obchodník porušil jeho práva alebo právom chránené záujmy.
Ak kupujúci – spotrebiteľ na súde úspešne uplatní porušenie práva alebo povinnosti v oblasti ochrany spotrebiteľa, ktorého sa dopustil obchodník, kupujúci – spotrebiteľ má právo na primerané finančné zadosťučinenie od obchodníka; pri určovaní výšky primeraného finančného zadosťučinenia súd prihliada najmä na povahu, závažnosť, spôsob, rozsah, následky, trvanie a okolnosti porušenia práva spotrebiteľa alebo povinnosti v oblasti ochrany spotrebiteľa.
Tieto VOP nadobúdajú účinnosť dňom 27.08.2025